Veelgestelde vragen
Wat kost een behandeling bij Mondhygiënist Monnickendam?
De tarieven voor een behandeling bij de mondhygiënist zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA). Tot 18 jaar wordt de behandeling vaak (gedeeltelijk of geheel) vergoed vanuit de basisverzekering. Voor meer informatie over wat uw verzekering vergoedt kunt u altijd contact opnemen met uw verzekeraar of kijken op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit.
De behandeling wordt altijd op u persoonlijk aangepast. Voor uitgebreide behandelingen zal er altijd vooraf een begroting worden gemaakt.
Hoe lang duurt een behandeling?
De behandeltijd varieert vaak tussen de 30-45 minuten, afhankelijk van de situatie in uw mond. Mocht het nodig zijn om hier vanaf te wijken zal dit uiteraard met u worden besproken.
Hoe vaak moet ik naar de mondhygiënist?
Hier is geen vast antwoord op te geven. Voor de meeste mensen is 2 keer per jaar voldoende. Echter afhankelijk van de situatie in uw mond kan het zijn dat het voor u goed zou zijn om vaker of juist minder vaak te komen. Hier krijgt u na de behandeling een persoonlijk advies voor.
Hoe kan ik een afspraak maken?
U kunt gemakkelijk direct via de website een afspraak maken. Ook kunt u persoonlijk contact opnemen door te bellen of een e-mail te sturen. U kunt natuurlijk ook het contactformulier op de website invullen.
Bel ons op +316 20 320 593
Mail ons op info@mondhygienistmonnickendam.nl
Heb ik een verwijzing van mijn tandarts nodig?
Nee, een verwijzing van uw tandarts is niet nodig om een afspraak bij Mondhygiënist Monnickendam te maken. U kunt gemakkelijk via de website een afspraak maken, of even contact opnemen.
Kan ik ook zonder afspraak terecht?
Er wordt bij Mondhygiënist Monnickendam altijd op afspraak gewerkt. U kunt echter altijd bellen om te vragen of er direct plek is.
Is de praktijk rolstoeltoegankelijk?
Nee, de praktijk is helaas niet rolstoeltoegankelijk. De praktijk bevindt zich op de eerste verdieping.
Moet ik direct betalen?
Bij Mondhygiënist Monnickendam is het gebruikelijk om direct af te rekenen. U krijgt direct een digitale en/of geprinte factuur mee. Deze kunt u vervolgens zelf gemakkelijk indienen bij uw verzekering, mocht u een vergoeding kunnen ontvangen.
Hoe kan ik mijn afspraak verplaatsen of afzeggen?
Wilt u uw afspraak verplaatsen of annuleren? Dit kan kosteloos tot 24 uur van te voren telefonisch of per e-mail. Via uw afsprakenaccount op de website kunt u ook gemakkelijk zelf tot 2 dagen van te voren uw afspraak kosteloos verplaatsen of annuleren. Als u later dan 24 uur van te voren afzegt of niet aanwezig bent bij uw gemaakte afspraak wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht.